Asiatiska smaker i inspirerande miljö när Indochine öppnar på Arlanda
Nu har Indochine – ett nytt, asiatiskt restaurangkoncept – öppnat på Arlanda. Sushi, Pad Thai, dumplings med mera i en modern, inspirerande miljö bidrar till ett varierat matutbud med smaker från världens alla hörn på Marknadsplatsen, som växer fram i Terminal 5 som flygplatsen största kommersiella satsning någonsin.
Marknadsplatsen fortsätter ta form i Terminal 5 på Stockholm Arlanda Airport med ett tydligt fokus på det svenska och nordiska vad gäller såväl utbud och smaker som kommersiell design. Samtidigt smyger sig influenser från USA, Medelhavet och nu Asien in bland utbudet som successivt växer fram.
− Vi vill erbjuda resenärerna ett varierat matutbud med smaker från olika delar av världen − vår målsättning är att göra mat och dryck till en del av resenärsupplevelsen. Det ska finnas ett brett utbud av restauranger som passar många olika behov och en variation i produktsortiment, priskategorier och varumärken. Indochine är, med sitt asiatiska, inspirerande koncept, ett perfekt komplement till det övriga utbudet på Marknadsplatsen, säger Charlotte Ljunggren, Direktör Marknad och kommersiell utveckling på Swedavia.
Den 15 oktober slog Indochine upp dörrarna på Arlanda. Inredningen går i en ljust rosa ton och miljön är både inbjudande och inspirerande. Maten har sitt ursprung från Asiens alla hörn med fokus på distinkta och rena smaker. Menyn består av kalla och varma rätter såsom Sushi, Chirachi, Gyoza, Bibimbap och Pad Thai.
– Vår ambition är att alltid skapa mervärde på flygplatsen där vi erbjuder en unik smakupplevelse. Råvaran och hantverket står i fokus i kombination med en effektiv och personlig service till alla som är på väg på sin resa. Med Indochine fyller vi ett tomrum i Terminal 5 med ett helt nytt och spännande matkoncept som vi är övertygade om att resenärerna kommer uppskatta, säger Charlotta Söör, grundare och delägare av RC-gruppen.
Indochine öppnade 15 oktober på Marknadsplatsen i Terminal 5. Öppettiderna är dagligen klockan 05−22.
Om RC-gruppen
RC-gruppen med RC Café & Pâtisserie, Nordic Kitchen & Bar, RC Bon Bon Glacerie och Indochine är ett familjeägt företag som startades 2002 i Sigtuna av Charlotta Söör och Ronny Latva. Företaget drivs fortfarande som ett familjeföretag och sedan 2015 är även bröderna Joakim och Niklas Blomquist hälftenägare.
För mer information, kontakta Swedavias pressjour på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se
Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Sedan 2020 är Swedavias egen flygplatsverksamhet fossilfri vid samtliga tio flygplatser. Koncernen omsatte under 2023 cirka 5,9 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare.